3.3.2013

תאורית התגובות

הרבה פעמים הבלוגרים מקדישים כל כך הרבה שעות על פוסט אחד, שנקרא תוך דקה וחצי ממוצעות. והתחושה היא לא כל כך הגיונית לגבי כמןת התגובות, הרי הם מקדישים כל כך הרבה זמן, ומצלמים (יש כאלו שמחכים לשעות מסוימות כדי לצלם) עורכים את התמונות, עורכים את הכתוב, עושים הגהה, בודקים שוב ושוב שהלינקים במקום ולא שבורים, ואז בחיל ורעדה (עדיין, גם אחרי מאות של פוסטים) לוחצים על "פרסם".
מכירים את הסיטואציה של פרסום הפוסט באמצע הלילה, הפצה בפיסבוק, סגירת המחשב, הליכה למקלחת / שירותים, ושניה לפני שנרדמים מכוונים את השעון המעורר בטלפון ואז חיבים להציץ באייפד/אייפון/סמארטפון רק כדי לבדוק אם מישהו כבר הגיב, הציץ, ראה, עשה לייק?
כמה כיף כשיש תגובה. כמה כיף (אבל פחות) לראות שיש לייק, וכמה מבאס לראות שאנשים צפו בפוסט אבל יוק, נאדה, כלום. אפס. שום לייק, שום תגובה, כלום. בעסה.

רוצים להתעודד? אל תתיאשו, ככה זה אצל כולם.

הבלוג עבר דירה - להמשך קריאת הפוסט לחצו פה

22 תגובות:

  1. תשובות
    1. בכיף שלי. תודה שאת קוראת :) (ומגיבה)

      מחק
  2. אני יכולה לספור עוד סיבות למה לא מגיבים.. וכבר דיברנו על זה בעבר. אני חושבת שכיון מגיבים הרבה יותר כי הרבה יותר מתחזקים בלוגים בעצמם ומבינים את החשיבות של ההתייחסות, ליטוף האגן הקטן, החיבוק שמשדרת התגובה.

    אני יכולה להוסיף שמניסיוני (בעקבות הראיון איתך) פניתי לקוראים שלי וביקשתי לדעת למה הם איתי ומה הם רוצים עוד. לא היו תגובות מהפכניות שעזרו לי למקד להם את ההנאה.

    אבל הם עוד איתי ועברו עיתי דירה אז סימן שמשהו אני עושה נכון...

    השבמחק
  3. אולי כדאי שארכיב משקפיים בבוקר או שלפחות אשטוף פנים. כמה טעויות הקלדה!!!
    כיון מגיבים = כיום מגיבים
    ליטוף האגן = ליטוף האגו (עוד יחשבו שאני מטיפה להטרדה מינית)
    עברו עיתי = עברו איתי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התגובה. יש קוראים שלא משנה להם מה הם קוראים בבלוג, העיקר שיכתבו ושיהיה להם מה לקרא. כי הם מקבלים השראה מכל מה שכתוב בבלוג. ואז זה אומר שזה בלוג מצוין!!! אם הם איתך, בוודאי שהם נאמנים לך ואת עושה עבודה נפלאה!!! תתחדשי על הבלוג החדש אהבתי אותו.

      מחק
  4. מה המשמעות של תגובות לעצם קיום הבלוג?
    לאור זה שיש קוראים ואפילו הרבה,
    מדוע התגובות הן המדד ולא מספר הקוראים?
    (הנה הוצאת עוד קוראת :-D)

    השבמחק
    תשובות
    1. כל בלוגר לוקח את המשמעות לכיוון שלו. תמיד זה כיף לקבל פידבק. בעצם המהות של ווב 2.0 הוא שיח. היכולת לבצע שיחה עם הכותב והקוראים, והעובדה שכל אחד יכול להגיב וליצור תקשורת. ולכן, התגובות הן משמעותיות מאוד לכותב. מספר הקוראים הוא בהחלט מדד! עובדה, כשבלוגרים משווקים את הבלוג שלהם הן יגידו : "יש לי X קוראים בחודש, או הפוסט הכי נקראה שלי הגיעו לY קוראים" ולא "יש לי בממצוע 8 תגובות". ולכן גם וגם זה חשוב, תלוי לאיזה פרמטר

      מחק
  5. בוקר, לא כל גולש "ידו קלה על המקלדת"..
    התפתחות כמות הקוראים לאורך ציר הזמן + אזכור הפוסט במהלך אותו חודש שפורסם בבלוגים אחרים - הוא המדד המוביל לבלוג.
    וזה החיבוק מהקוראים:)

    השבמחק
    תשובות
    1. מכימה איתך. לא כל גולש ישו קלה על ההדק. ולכן המדד הזה של 90-9-1 היא מאוד נכונה ומסבירה את התופעה. החלק השני של המשפט שלך הוא מאוד רלוונטי לחוזקה של בלוג ולקהילה של הבלוג בקרב בלוגרים נוספים. אני ארחיב על זה בפוסטים נוספים. תודה!

      מחק
  6. אחלה פוסט. תודה יונית!

    השבמחק
  7. יונית, הפוסטים שלך מרתקים ואני יכולה לבלות שעות בלקרוא ולהפנים את הידע.
    אני יכולה לשתף ולאמר לך שלי התגובות מאוד עוזרות ודי מחזקות.
    לדוגמא, בבלוג שהיה לי של פינת המחשב כמעט ולא היו תגובות על כל שיעור שהעברתי ואחרי שנה זה די ייאש אותי. כי בלוג מהסוג של שיעורים בלי תגובות ושאלות די מייאש. לא מעצבן כשאת שואלת שאלה כמו הבנתם? איזה עוד נושאים אתם רוצים ללמוד? והכי מעצבן שאחרי כמה חודשים טובים פתאום נזכרו לפנות אלי עם טענות שמשהו בסרטונים לא עובד....בקיצור, זה נושא בעייתי במיוחד אם זה בלוג שנותן הרבה לקרוא ופחות בלוג אישי.
    בנוגע להערה שלך שצריך לעקוב אחרי מי שקורא ולהתייחס אליו. הרבה פעמים אנשים לא מקשרים לינק כלשהו שאמור לעזור לי לגלות מיהם. לצערי, אני גרועה בשמות ואם לא נותנים לי לינק ישיר לפרופיל או לבלוג קשה לי לקשר בין הכינוי לבנאדם ואז איפשהו היחס האישי או הפידבק בבלוג שלהם מתמסמס.
    תודה רבה

    השבמחק
  8. תודה. בנוגע לפינת המחשב - תשימי לב לסטטיסטיקות שלך, אם הן היו נמוכות אז זה משפיע. אם את חושבת שזה פוסטים שהם שווים קריאה, תקדמי אותם שוב, אין בעיה, להיפך, אם הבלוג שלך גדל מאז במספר הקוראים, יתכן ולא כולם עברו אחורה וקראו את מה שהיה לך אז להגיד. בנוגע לתלונות - תסתכלי על הכוס המלאה - זה ענין מישהו, הוא התבאס שהחומר לא עובר בצורה מצוינת ועוד מבקש ממך עזרה לתקן את זה - זה נהדר!! יש לך שיח עם הקורא. זה כמעט כמו שאנשים מתקנים לאחרים טעויות כתיב או מלל - זה לא מרשעות, זה מאכפתיות. ובנוגע לאנשים שלא מקשרים מי הם- זה חבל, אבל זאת בעיה שלהם. את תראי שעם הזמן יורת ויותר אנשים יגיבו לך, ותזהי כבר את האנשים.

    השבמחק
  9. פוסט נהדר ומאוד מחכים! תודה

    השבמחק
  10. הי. איחרתי? (: לא, פשוט יש פה שיחות מעניינות בנושא בלוגים, שלא הייתי מודעת להן, אבל מבטיחה להשלים החומר...)
    רציתי רק לתת נקודה נוספת מהצד של הבלוגר לגבי - נקרא לזה "שימור תגובות". מה שבעצם ציינת על תגובה לתגובה. פעם "מזמן" כשעוד כתבתי בתפוז והייתי בתחילת דרכי הבלוגית הגבתי למי שהגיב לי. שני הצדדים זכו. הם קיבלו יחס ואני קיבלתי אישור שהיו פה, התעניינו, רשמו משהו והמשכנו לעבר השקיעה... היום לא. היום מי שרושם תגובה מציין הייתי וזהו. (סובייקטיבית, ולדעתי ונסיוני בלבד), אבל בכל זאת, נסיון של יותר מחמש שנים! היום לא מגיבים, נקודה. מי שמגיב או נכון יותר מגיבה לי, זה או שהיא קבועה בתגובות (פחות או יותר) או משהו ספציפי, עשה לה את זה. אני כבר לא "מתייחסת", כלומר לא מגיבה לתגובה. אלף, וזה יכול אולי לקומם מישהו - הרוב לא נכנסים בשנית, לבדיקת התגובה. גם אם הם נתנו פקודה שהתשובה תגיע אליהם במסר או למייל ואולי אפילו בזכות זאת. הם רשמו ושכחו.... היוצאים מהכלל הם אלה שמפנים אלי שאלה ספציפית ואני תמיד עונה. בית, גם אני קוראת בלוגים ואני מתנהגת כמו כולם. פעם ב.... כשיש לי מה לתרום או שהבלוגרית היא חברה או קצת יותר קרובה בתחום או בוודאי מגיבה לי לעתים, אני מגיבה גם. אבל!! אני אף פעם (למעט אם חיפשתי משהו ספציפי) לא חוזרת לראות אם הגיבו לי על התגובה... למי יש זמן עם רשימת בלוגים ענפה לקריאה? ולפעמים להתייחסות, ומי בכלל זוכר איפה השאיר תגובה? שוב, ישנם יוצאים מן הכלל, אבל כל כך מעטים...! למשל התגובה הזו שלי עכשיו, ברור שאכנס לראות מה הגבת אם בכלל....? (:
    ענת (טשופילה)

    השבמחק
    תשובות
    1. הי טשופילה. איזה יופי של בלוג יש לך. עכשיו אני רוצה ללכת למיקלס ולקנות את כל הדברים של בקרפינג, ולחפור לך בבלוג :). את יודעת מה ממש מעניין מתשובתך? העובדה שעברת מתפוז לבלוגר - למה עשית את זה? הרבה בלוגרים מתחילים בפלטפורמה X ועוברים אח"כ לפלטפורמה עצמאית יותר. ככל שצוברים יותר בטחון, או אם הם מתחילים, לאחר מחקר וידע מסוים בבלוגים, אז עוברים לפלטפורמה עצמאית, כמו בלוגר, כמו וורדפרס וכו'. ובנוגע לתשובה שלך - כן, חשוב לעקוב אחרי תשובות בפוסטים גם שפורסמו לפני שנים, למה? כי לאינטרנט אין זמן. זה מרחב בלתי מוגדר של זמנים. ומה שאני פרסמתי לפני שנה, יכול להיות רלוונטי למישהו בעוד שנתיים. ולכן, גם תשובות, שנכתבות לפעמים בפרספקטיבה של זמן יכולה להעשיר את הקוראים. ובנוגע למי את מגיבה - כמו שאת כותבת בעצמך, אם זה רק סימון של הייתי, אז נו, בסדר, היום יש כזה עושר של תוכן וכל כך מעט זמן... אבל אם התגובה דורשת התיחסות, כמו שאלה וכו' אז בהחלט טוב שאת עונה. תודה על התגובה שלך, היא מרתקת.

      מחק
  11. היה נחמד לקרוא. ולא רציתי להיות עורב...

    השבמחק
  12. תודה על רשומה מעניינת!
    אחד הבלוגים שלי הוא בן כמעט 8 שנים, ועד היום לא הבנתי איזה רשומות יזכו ליותר תגובות מאחרות (את "בחירת העורך" כן פיצחתי, פחות או יותר).
    אני מגיבה לכל אחד שמגיב לי, גם אם הוא רק כתב "מהמם". אני עונה "תודה".
    גם כשאני מגיבה בבלוגים אחרים בתפוז, אני חוזרת לראות מה ענו לי, גם אם זה רק "תודה". נעים לי לקרוא שקראו אותי.
    מה שטוב בתפוז, זה שאפשר בקלות לראות תגובות לתגובות שהשארתי. בבלוגר ואחרים זה לא כך, וזה אחד החסמים שלי בפני מעבר לפלטפורמה אחרת.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכימה איתך לגבי זה שנעים לקרא את התגובות. אני שמחה שאת מגיבה לאחרות כי זה מה שמניע את ההפצה הטבעית של הבלוגים וההכרות עם בלוגריות אחרות. אני מקבלת במייל כל תגובה ששולחים פה, הקושי הוא בתגובות של פיסבוק, שלשם עוד לא מצאתי את היכולת לקבל עדכון. (גם בסלונה יש לי את אותה בעיה).

      מחק
  13. תודה על הכתבה, היה מענין מאוד.אני רק יכולה להוסיף בתור אחד, שניהלה יומן ברוסית, שרוסים מגיבים הרבה הרבה יותר.
    אולי כי הנושא שלי שם יותר פופולרי אני
    לא יודעת .הבלוג שלי בעברית ממש צעיר, ואני לא אצפה לתגובות בחודשים הקרובים.
    אבל ממה ששמעתי,עדיף לא לצפות להם בכלל.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי. תודה שהגבת . על מה הבלוג ברוסית? על מה הבלוג בעברית? תוכלי לשים לינק? כמוכן,האם את חברה בקהילה של בלוגריות? האם השיווק הוא שונה. ממש מענין לקרא. אני קוראת הרבה בלוגים באנגלית, והתגובות שם הן רבות מאוד. כנראה שזה גם ענין של חינוך קוראים וגם של מספר קוראים. בסופו של דבר ברוסית ובאנגלית יש אופציה למשוך הרבה יותר קוראים מאשר בעברית, לכן, אגב, יש הרבה בלוגים שכותבים בשתי השפות, במיוחד כשמדובר בבלוגים שמקדמים מוצרים באטסי.

      מחק

אשמח לקרא מה דעתכם על פוסט זה. יונית צוק.