22.3.2013

השימוש בבלוגים במערכת החינוך


נכון, ציפיתם לעוד טיפים אודות תמונות, והפצה, אבל רגע. גם זה חשוב, ואפילו מאוד.
האחיין הבכור שלי פתח בלוג. הוא בן אוטוטו 13 ויש לו בלוג. גאוני. כמובן, שאני מאוד שמחתי לקרא את הבלוג שלו, והבנתי שהוא עושה את מה שאני עשיתי באותו גיל, רק שלו יש קהל, ולי הקהל היחיד שהיה זה החתול, שתמיד התישב על המחברות שלי, כשכתבתי ביומן.
לאחיין שלי יש מורה נהדר ללימודי מחשב בבית הספר הפתוח שבו הוא לומד, וכנראה הם למדו על בלוגים. זאת לאחר שהוא נישל אותו מהתואר "מכינת המצגות" במשפחה, אחרי שהם למדו על הכנת מצגות במספר תוכנות ואתרים שונים.

למה אני מספרת עליו? כי קראתי מאמר שפיתח מודל של שימוש בבלוגים, במערכת הלימוד, כדרך להעצים את יכולות הלמידה של התלמידים. גאוני!

הבלוג עבר דירה - לקריאת הפוסט אודות המאמר לחצו כאן



4 תגובות:

  1. הי יוני, איזה פוסט מבריק שהגעתי אליו רק עכשיו.
    הגדולים שלי לומדים בבי"ס דמוקרטי, בי"ס קהילתי שיחסית פתוח להצעות ותוכניות "מבחוץ". עשית לי חשק לקדם את הנושא שם. מקווה לבנות תוכנית כזו לשנת הלימודים הבאה. תודה (: !
    עינת.

    השבמחק
  2. אשמח לעזור אם יש צורך בכך :). חברה שלי שגרה בהודו בשליחות מספרת לי שהתלמידים שם משתמשים בבית הספר האמריקאי רק בבלוגים שיש למורים, ושרמת הלימוד שם מאוד גבוהה בזכות זה. אם תרצי, אוכל לקשר ביניכן.

    השבמחק
  3. גם בארץ ישנם בתי ספר הרותמים את הטכנולוגיה לטובת הלמידה- חשיבה מחוץ לקופסה המאפשרת לילדים להכיר את כלי העתיד ולהחשף ללימוד צורה אחרת.
    קחי למשל את העיר רמת גן- כבר פעם שנייה הם בונים תוכנית חומש איך להתמיע את השירותים הדיגיטליים בהוראה- וזה קשה, אני מדברת מנסיון...
    בשביל זה צריך מורים עם רצון למשהו אחר, שמוכנים להשקיע מזמנם ולא חושבים שהטכנולוגיה באה להחליף אותם אלא להעצים אותם מול התלמידים
    אז נכון- לפעמים הילדים יודעים יותר מהמורים - אבל מכל מלמדי השכלתי
    אני יכולה לכתוב עוד הרבה, אבל נראה לי שקשקשתי מספיק להפעם.
    שאפו על הפוסט והבלוג... עינת.

    השבמחק

אשמח לקרא מה דעתכם על פוסט זה. יונית צוק.