23.7.2013

יומני היקר שלום. אז למה לפתוח בלוג אישי?

לפני כחודש פנתה אלי בחורה, ואמרה לי שהיא רוצה לכתוב בלוג אישי, על החיים שלה, על ההתמודדות שלה עם מחלה של בנזוגה. היא שאלה אותי מספר שאלות הקשורות לבלוגים אישיים, שעליהן אשמח לענות בפוסט זה.


בלוג אישי - למה זה טוב?
רבים מהבלוגים האישיים נכתבים כדי לפרוק, כדי לשתף, כדי לסדר את המחשבות בראש. פרקטיקת הכתיבה נותנת מענה תראפויטי למחשבות ולתהליכים שהכותב עובר. הכתיבה עוזרת לכותב לנקות את המחשבות ולעשות סדר. ממליצה לקרא את המחקר של פרופסור עזי ברק על הערך התראפויטי של כתיבה בבלוגר אצל מתבגרים.


הבלוג עבר דירה, להמשך קריאת הפוסט אנא לחצו פה

2 תגובות:

  1. לי יש בלוג על ספרים ב"תפוז", בו אני כותבת סקירות על ספרים שאני קוראת.
    היתה תקופה שקיבלתי מתפוז ספרים לסקירה. כתבתי עליהם את דעתי, בלי כחל וסרק, ואם הם לא היו טובים בעיני (ומרביתם לא היו), לא חששתי לכתוב את זה.
    זה זמן מה שאני לא מקבלת ספרים לסקירה ואני לא יודעת אם זה בגלל שקטלתי את הספרים שכן קיבלתי, או מסיבה אחרת. זה לא מעציב אותי בכלל, כי כאמור, הם היו גרועים.
    קיבלתי גם כמה ספרים לקריאה ולסקירה מהסופרים, ובמקרה הזה אני חייבת לציין שהרגשתי לא נעים, כשהייתי צריכה לכתוב על הדברים הלא טובים. אבל מכיוון שהם ביקשו את זה, ומכיוון שהרגשתי שאני בעצם עושה להם טובה, כשאני כותבת מה לדעתי ניתן לשפר, כתבתי בכל זאת.
    אבל בגדול, כן, אני מאלה שלא רוצים שישלחו להם דוגמיות, אם כי לקבל כסף על הסקירות, בהחלט אשמח.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אן. תודה על התשובה. אשמח לקרא את הבלוג שלך, אנא שלחי לינק. היתה לי שיחה עם בלוגר אחר מתחום סקירות הספרים וביקורות הספרים, והוא ממש הדגיש שאם הוא יקבל כסף עבור הסקירות, הוא מפחד שזה יפגום בביקורת. אני מאמינה, שאפשר לקרא ספר לבן (שלא יודעים מה שמו ומי כתב והוצי אותו) ועדיין לכתוב ביקורת אוביקטיבית. האם דיברת עם סוכנויות יח"צ על נושא התשלום?

      מחק

אשמח לקרא מה דעתכם על פוסט זה. יונית צוק.