12.6.2013

בלוגרים = זונת תוכן

ככה לפחות הבנתי מכתבתו של מרטין בוקסדורף, שהתפרסמה במגזין האלקטרוני Allmarketing. 
הנה לינק למי שרוצה לקרא את המידע החלקי, הלא מעודכן והמרגיז לחלוטין, שמתיחס לבלוגרים בתור זונות תוכן.
או למי שלא רוצה להתעצבן עם הקפה של הבוקר, אני מצטטת:
"מה בכלל עושה בלוגר? 

מדובר באדם שהחליט מרצונו האישי בלבד וללא שכר על עבודתו, לכתוב על תחום שהוא אוהב. בדרך כלל מדובר באנשים שמבינים הבנה מאוד עמוקה בתחום כתיבתם וזוכים לאמון רב מציבור הגולשים, היות ולא מקבלים שכר על עבודתם."





הטעויות שמצאתי במאמר:

הבלוג עבר דירה - את המשך הפוסט אפשר לקרא פה

12 תגובות:

  1. קצת מצער לחשוב שהתשובה לשאלה שהעלית- האם הבלוגר יסכים למכור את נשמתו עבור סל מוצרים בשווי X- היא כמעט תמיד: כן.
    אני מקווה לשינוי בתחום הזה כבר הרבה מאוד זמן.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאמינה שזה יקרה, גם מצד הצרכנים, גם מבחינת הקוראים וגם מבחינת המותגים :)

      מחק
  2. לא קראתי את הכתבה אלא רק את התגובה שלך,
    אז התגובה שלי פה היא בעירבון מוגבל
    אבל מהקריאה שלך, הניואנסים שאת מתייחסת אליהם הם בעיני שוליים.
    אז חלק מהבלוגרים לא מבינים עמוקות בתחום
    ולחלק מהבלוגרים יש ספונסר
    ויש מודלים של בלוגרים בתשלום לחברות מסויימות
    אבל זה לא הרב.
    רב הבלוגרים כיום לא מקבלים כסף על עצם כתיבתם
    רב הבלוגרים היום כותבים כי הם אוהבים לכתוב ולהיחשף
    ורב הבלוגרים היום יהנו ממתנות חינם
    וכמו שאת אפילו כתבת הרבה מהם יצטטו את קומוניקט היח"צ ללא תיחכום כלשהו.

    ככל הנראה בכתבה יש נימה שאותה לא קראתי שמראה את הבלוגרים כקהל שבוי (מה שהם באמת לא),
    אבל רב הדברים אליהם את מתנגדת, די נכונים כשעושים הכללה על הקהילה.
    וכשכותבים כתבה על תופעה, הכללה היא משהו די מקובל, גם אם גורם לאי דיוקים או להשמטת מקרים קיצוניים..

    לשמחתי רב הבלוגים שאני קוראת מעולם לא פירסמו תוכן שיווקי, או שאם עשו את זה, זה היה כל כך עדין שאני לא קלטתי :-)
    כשמתחילים להוסיף תוכן שיווקי בבלוגים מקצועיים או אפילו אישיים במינון עולה,
    זה השלב שבו אני מפסיקה לקרוא.
    תוכן שיווקי יש לי ברשת בכל מקום. בלוגים אני קוראת כדי לקבל תוכן איכותי אישי או מקצועי.

    השבמחק
    תשובות
    1. את משהו, וזה נכון, אני חושבת שאם בלוגר עושה תוכן בצורה חכמה (גם אם היא שיווקית) הוא צריך להתאים את התוכן לקהל שלו ולמטרה של הבלוג. מצד שני, הכתבה שאותה ביקרתי מתיחסת לבלוגרים בזלזול, כאילו שהזמן שלהם לא שווה כסף, וזה מאוד עצוב. אם הבלוגר רוצה לעשות סקירת מוצרים כי זה הבלוג שלו, הוא צריך לעשות מזה גם כסף, כי מינימום, הזמן שלו , שווה כסף. וזה בלוגים שאולי את לא קוראת, אבל כן יש לבלוגים האלה קהל אחר. אני מניחה שלבלוגים אישיים או לבלוגים שאינם בנושאי צרכנות, יהיה יותר קשה, ואף שגוי להכניס תכנים שיווקיים.
      תודה שקראת והגבת.

      מחק
  3. כמי שחוותה ימים שבו המייל שלי היה מוצף בהזמנות לארועי בלוגריות וכמי שחוותה את הארועים הללו בדיוק כמו ששרונה מתארת - אני היום ממרום גילי וניסיוני -ארועי בלוגריות החזירו אותי אחורה אחרוה לימי התיכון לימי מלכת הכיתה והסגניות שלה. אני היום בוחרת בקפידה! ארועים אלהם אני הולכת ( יום ראשון ארוע עם רון ארד במוזיאון חולון -זה בשבילי ארוע אמיתי ומרגש -ולא לקבל כרית מאיקאה או קופסא צבועה מנירלט..) שורה תחתונה? מה אני רוצה לומר? לא הרבה -רק שאני מסכימה עם רוב מה שכתבת יונית. אבל גם הקוראים: כמו שלא ישלפו מהמדף כל ספר או כל 4 ב 100. צריכים לדעת ולזהות בלוגים אכותיים -ז"א -גם על הקוראים מוטלת אחריות למיין ולזהות מה נכון לו ומה לא נכון לו לקרוא.

    השבמחק
  4. כתבת מאד ברור ויסודי ונתת תמונה שלמה, שמעלה כמה שאלות חשובות לדיון. בעיניי, הנקודה המרכזית היא הראייה קצרת הטווח המאפיינת את עידן פתרונות האינסטנט. משהו בסגנון של "המממ... אז איך נשווק את עצמנו? אהה! יש לי יש לי יש לי - בלוג! זה הולך היום, זה חזק, זה בחינם..."

    כלומר, חשיבה שנקודת המוצא שלה היא מהו הפתרון שנראה הכי זמין / זול / "מוכח כעובד" וכו', במקום חשיבה שנקודת המוצא שלה היא השקעת זמן, מאמץ וכסף בגיבוש חזון ואסטרטגיה שמתאימים לעסק ושלפיהם נכון להחליט האם פתרון מסוים, כולל בלוג, הוא נכון ויעיל.

    וכמובן גם הנקודה של "תוכן שיווקי" והקו הדק המפריד בין שמירה על הקול הייחודי (והמהימן) של הבלוגר/ית, לבין זליגה של גורמים משפיעים חיצוניים לתוך הקול הזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שכל ראיית השיווק הדיגיטלית זקוקה למוחות חדשים, שמבינים את המטריה הרבה יותר טוב מ"וואו, בואו נעשה ארוע בלוגריות" או "וואו, צריך להיות בפורומים ובפיסבוק כי יש שם קהל". השיווק השתנה היום, ולצערי הדינוזאורים במערכות השיווק לא תמיד מבינים את זה..

      מחק
  5. היי יונית לאחר קריאת המאמר עלתה לי שאלה שארצה להציג בפניך.

    האם אינך חושבת שאחריות על חלק מהדעות אותם מרטין הציג במאמר יכולים לקחת חברייך לנישה- הבלוגרים?

    למרות שאינני מסכים עם חלק מדעותיו במאמר, אני דיי בטוח שחלק מהם מבוססות על היכרות עם בלוגרים שדיי עזרו לו לגבש את הרעיונות אותם ביקרת בפוסט

    השבמחק
    תשובות
    1. הי מנשה.תודה שענית. אני בהחלט מסכימה אתך שהבלוגריות אכן צריכות להפעיל שיקול דעת בנושא, ולא ללכת לארועים שאינם שווי ערך למטרת הבלוג שלהן. זהו חינוך שוק. לצערי, יש בלוגריות שעטות על כל הזדמנות לקבל מוצרים בחינם. בעיני זה מבזה את המקצוע. מצד שני, פנה אלי בלוגר שסוקר סםרים, הוא מקבל את הספרים בחינם וכותב עליהן ביקורות. אני היתי מבקשת על זה כסף, ואם היתי רשת ספרים היתי מיעצת לה איך לעשות שת"פ שהוא פורה לשני הצדדים (הן לעסק והן לבלוגר), אבל הוא מפחד שהביקורת שלו תפגע אם הוא יקבל על עבודתו כסף. האם זה שונה מבלוגרית שמקבלת מוצרים איפור בחינם? לא בטוחה. אין ספק שצריך שינוי, של הבלוגרים ויחצני המוצרים כאחד.

      מחק
  6. אז הפוסט שלך והמאמר המדובר פתוחים לי שניהם, בדפדפן כבר כמה ימים בעוד אני מעכלת. מסכימה עם כל מילה שלך, ניסחת היטב בכותרת שלך את התחושה המאוד לא נעימה שהצטיירה מהמאמר המדובר. מצד שני לצערנו הרב, התופעה הזו, עדיין כאן ולא תיעלם בקלות, בעיקר בגלל שיש משני הצדדים מי שיזין אותה. יחד עם זאת, ברור לכולם שפרסום "טוב" למוצר - זה לא. וזו הנקודה החשובה. אם כותב המאמר מחשיב את עצמו כמומחה בתחום השיווק באינטרנט וטוען ש:"כולם מחפשים היום דרכים חדשות ויצירתיות ליצור חשיפה ויחסי ציבור חדשים" אז ראוי לו שידע ויפנים שמה שהוא תיאר זו לא הדרך החדשה אלא הישנה והקלוקלת. דרך חדשה היא מערכת יחסים ארוכת טווח והדדית בין הבלוגר למותג. דרך חדשה היא הערכת המותג את מקצועיותו של הבלוגר בתחום, והערכת הבלוגר את המותג כבעל מוצרים מובילים בתחום. אם תצלול לתוך המשפט הזה אדון בוקסדורף, או-אז תהיה על דרך המלך לשיווק באינטרנט.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה. אני חושבת שאנשי שיווק מנסים למצא את הדרך הנכונה, אבל בדרכים הישנות. אני חושבת שאם היו משקיעים כמה שעות, במקום לשבת בישיבות ארוכות ומשמימות על אסטרטגיה לא נכונה והיו משקיעים את השעות האלה לקריאת חומר מקצועי שמצוי בשפע רב באינטרנט, באמזון ובספריות אקדמיות, אזי, היו מוצאים את הפתרון שמתאים לעולם הדיגיטלי ולמוצריו. (או שהיו פונים אלי ליעוץ בנושא :))

      מחק

אשמח לקרא מה דעתכם על פוסט זה. יונית צוק.