19.4.2013

מחשבות על עתיד הבלוגים

פוסט זה נכתב משלושה כיווני אויר
הכיוון המקצועי מפורט בבלוג זה.
הכיוון האישי מפורט בבלוג האם שלי אמאעובדת
הכיוון מהחיים בניכר מפורט בבלוג שלי באתר ",תכף נשוב"

היום שוחחתי עם חברה לפיסבוק. היא לא הכירה אותי. אני הכרתי אותה. היא עוסקת בשיווק אינטרנטי, ועושה חיל, כך נראה. שמחתי לשוחח איתה, זה היה מעורר מחשבה, מבחינתי היא דוגמא למישהי שמבינה ענין, ועושה את זה טוב. אחרי שהצגתי את עצמי (כמובן באמצעות הבלוגים שלי) הסברתי לה שאני עושה מחקר על בלוגים של לייף סטייל. בהינף מקלדת היא כתבה לי -
מענין, אני חושבת שהרשתות החברתיות הרגו את הבלוגים.

הבלוג עבר דירה - להמשך קריאת הפוסט לחצו כאן

6 תגובות:

  1. הרשתות החברתיות ממש לא הרגו את הבלוגים. בארצות הברית הם עולים ופורחים עוד ועוד ועוד, במיוחד בתחום הלייף סטייל והאמהות. בארץ פשוט עוד לא מבינים את המדיה הזו.

    השבמחק
  2. רחלי, אני כל כך מסכימה איתך. מזל, יש לנו עוד הרבה עם מה לעבוד :)

    השבמחק
  3. לא חושבת שיש גופה כזו שנקראת בלוגים, הרשתות החברתיות אומנם צומחות ופורחות אבל בהחלט לא על חשבון הבלוגים. לדעתי יש שוני גדול בתכנים כמו בעומק הכתיבה של הבלוגים אל מול אינסטנט הכתיבה ברשתות.
    חושבת כמוך יונית עדיין מוקדם להספיד..

    השבמחק
  4. אני חושבת ששני הדברים המרכזיים ששונים בין בלוג לרשת חברתית הם טווח הזמן (כפי שציינת), בפרופיל חברתי דברים הולכים לאיבוד בטווח קצר מאד, ובבלוג הם נשארים לאורך זמן.
    הדבר השני הוא שפרופיל אישי יכול להכיל את כל המורכבות של האדם - ימי הולדת, ילדים, דברים קטנים מהיום יום וסטטוסים פוליטיים, הכל זה לצד זה, כי זו תמונה של מי אנחנו. בלוג תמיד יהיה יותר מצומצם מבחינת הנושאים. אפילו אם זה בלוג אישי לגמרי (ולא לייפסטייל או מתמחה בנושא מסוים ), התכנים יעברו סינון הרבה יותר קפדני. גם בגלל הידיעה שזה יישאר "לנצח", וגם בגלל הציפיה של הקוראים. אני לא מדמיינת שנראה מצב שבו בבלוגים יכתבו סטטוסים בני שורה אחת, או איחולי בוקר טוב ושבוע נהדר (דבר נפוץ למדי ברשתות החברתיות ), ומנגד - אני לא רואה מצב שבו פוסטים בפייסבוק יכולים להחליף פוסט איכותי שנכתב ונערך בבלוג. אפילו אם כבר אין כמעט מגבלת תוים - הפלטפורמה פשוט לא מתאימה.

    השבמחק
  5. אני חושבת שאין קשר בין הרשתות החברתיות לבלוגים,
    הבלוג הוא המקום האישי של הכותב/ת, הכותבת היא המובילה בבלוג והיא זאת שצריכה לספק את עצמה עם הכתיבה שלה.
    ברשת החברתית הבלוגרים חלק מקהילה. זה מקום מצוין לספר על פוסט חדש שעלה אבל בהחלט לא מחליף את הבלוג.

    השבמחק
  6. כל כך מסכימה - בעיקר למה שכתבת על הבלוג ככלי לימציאת הקול האישי שלך. אני כתבת בעיתון כבר שנים ארוכות; אבל הבלוג שלי - בקרוב יחגוג 3; ובכל שבוע אני מעלה באדיקות פוסט; באותו יום; באותה שעה - הכריח אותי לגלות מה אני רוצה להגיד; ולפתח סגנון ייחודי.
    מאמר מצוין; תודה

    השבמחק

אשמח לקרא מה דעתכם על פוסט זה. יונית צוק.